SEO faktory podle důležitosti

Na této stránce naleznete kompletní seznam všech SEO faktorů, seřazených podle váhy, kterou jim přiřadili naši porotci. Jednotlivé faktory jsou řazeny do tématických bloků a dále rozděleny podle vyhledávače. K přechodu mezi jednotlivými tématickými bloky použijte rozcestník.
Novinka: připravili jsme přehled SEO faktorů ke stažení (xls)

Vypsat pouze Seznam | Vypsat pouze Google | Vypsat vše

SEO faktory / On-page faktory obsahující klíčová slova

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 30%

Google
Klíčové slovo použito kdekoliv v tagu <title>
75%
Klíčové slovo použito jako první slovo v tagu <title>
67%
Klíčové slovo použito kdekoli v tagu nadpisu <h1>
49%
Klíčové slovo použito v anchor textu externího odkazu na stránce
46%
Klíčové slovo použito v názvu domény (např. www.klicoveslovo.cz)
45%
Klíčové slovo použito v anchor textu interního odkazu na stránce
45%
Klíčové slovo použito jako první slovo/a v tagu nadpisu <h1>
42%
Použití klíčových slov / množství opakování klíčových slov v HTML stránky
38%
Klíčové slovo použito kdekoli v tagu dalších nadpisů <h2> - <h6>
35%
Použití klíčových slov v alternativním textu obrázků
34%
Použití klíčových slov v názvech obrázků použitých na stránce (např. klicoveslovo.jpg)
29%
Klíčové slovo použito v prvních 50 - 100 slovech v HTML kódu stránky
29%
Klíčové slovo použito v názvu složky v URL stránky (např. www.seofaktory.cz/klicoveslovo/stranka.html)
27%
Klíčové slovo použito v URL stránky (např. www.seofaktory.cz/slozka/klicoveslovo.html)
26%
Klíčové slovo použito v názvu subdomény (např. klicoveslovo.seofaktory.cz)
25%
Pravidlo hustoty klíčových slov (počet použití klíčových slov/celkový počet termínů na stránce)
22%
Klíčové slovo použito v tagu <b> nebo <strong>
20%
Klíčové slovo použito v tagu <description>
19%
Použití klíčových slov v tagu <i> nebo <em>
13%
Použití klíčových slov v položkách seznamu <li> na stránce
13%
Použití klíčových slov ve výsledcích dotazu na stránku (např. seofaktory.cz/stranka.html?klicoveslovo)
10%
Klíčové slovo použito v tagu <comment>
6%
Klíčové slovo použito v koncovce souboru stránky (např. www.seofaktory.cz/stranka.klicoveslovo)
5%
Klíčové slovo použito v tagu <keywords>
3%

SEO faktory / On-page faktory neobsahující klíčová slova

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 23%

Google
Existence rozsáhlého, unikátního obsahu stránky
74%
Změny obsahu stránky v čase (jak často je obsah stránky aktualizován)
53%
Stáří (doba) od vytvoření stránky
42%
Použití externích odkazů na stránce
29%
Použití odkazů na stránce, které vedou na další URL stejné domény
17%
Parametry dotazu v URL vs. statické URL
14%
Existence tagu <description>
11%
Poměr kódu k textu v HMTL
10%
Validace HTML podle W3C standardů
9%
Použití Google AdSense na stránce
7%
Použití Flash prvků (nebo jiného plug-in obsahu)
4%
Použití reklamy na stránce
4%

SEO faktory / Faktory založené na "Link popularity" stránky

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 51%

Google
Anchor text z externích odkazů zaměřený na klíčová slova
77%
Diverzifikace zdrojů odkazů (odkazy z mnoha unikátních domén)
71%
Link popularity externích odkazů (množství/kvalita externích odkazů)
62%
Celková link popularity založená na algoritmu typu PageRank
58%
Anchor text z interních odkazů zaměřený na klíčová slova
57%
Specifičnost obsahu / zaměření zdrojů externích odkazů (zda externí odkazy na stránku vedou z obsahově souvisejících stránek)
57%
TrustRank stránky (zda na jednotlivé stránky vedou odkazy z důvěryhodných zdrojů)
55%
Umístění stránky v informační struktuře webu (v jakém vztahu je stránka vzhledem k hierarchii webu)
37%
Link popularity interních odkazů (počítají se pouze odkazy z ostatních stránek vedoucí na hlavní stranu webu)
35%
Množství a kvalita nofollow odkazů vedoucích na stránku
30%
Procento nofollow vs. follow odkazů vedoucích na stránku
20%

SEO faktory / Faktory celého webu související s odkazy

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 45%

Google
Dočasný nárůst / ztráta odkazů na doménu (množství a kvalita odkazů získaných časem a jejich rozmístění v čase)
67%
Odkazová rozmanitost domény (založená na počtu / rozmanitosti odkazů vedoucích z unikátních domén na jednotlivé stránky domény)
62%
Důvěryhodnost domény založená na odkazové vzdálenosti od důvěryhodných domén (např. TrustRank, Domain mozTrust, atd.)
58%
Komplexní link popularity domény založený na odkazovém algoritmu (např. PageRank, Domain mozRank, S-rank, atd.)
41%
Odkazy z Hubs & Authorities v daném tematickém odvětví (podle "Hilltop" algoritmu)
39%
Odkazy z domén s TLD koncovkami s omezeným přístupem (např. .edu, .gov, .mil, .ac.uk, atd.)
33%
Procento nofollow vs. follow odkazů vedoucích na doménu
17%

SEO faktory / Faktory celého webu nesouvisející s odkazy

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 13%

Google
Stránková struktura na doméně (zda je uplatněna logická a užitečná hierarchie)
38%
Délka registrace domény
32%
Informace o hostingu (jaké další domény jsou hostovány na serveru/C-class IP adresách)
29%
Použití externích odkazů na seriózní, důvěryhodné stránky/weby
28%
Použití XML sitemapy
27%
Citace/zápis domény ve Wikipedii (kromě vlastní hodnoty odkazu)
25%
Uptime u serveru/hostingu
23%
Citace/zápis domény v DMOZ.org (kromě vlastní hodnoty odkazu)
21%
Historie registrací domény (jak dlouho byla registrována jednou stranou, kolikrát byla obnovena, atd.)
19%
"Zmínky" o doméně (citace v textu obsahující název/adresu domény, i bez přímého odkazu)
18%
Registrace domény do Google Maps
14%
Citace / reference domény v Google Knol Articles (nad vlastní hodnotu odkazu)
13%
Citace/zápis domény v Yahoo! Directory (kromě vlastní hodnoty odkazu)
12%
Použití feedů na doméně
11%
Zahrnutí feedů z domény v Google News
10%
Citace / reference domény v Librarian’s Internet Index - Lii.org (kromě vlastní hodnoty odkazu)
10%
Použití Google AdSense na doméně
7%
Alexa Rank domény (nezávislý na aktuální návštěvnosti)
5%
Vlastnictví domény (kdo doménu registroval a jeho historie)
5%
Registrace domény v Google Webmaster Tools
5%
Změna vlastnictví v registraci domény (zda doména podle registračních záznamů změnila majitele)
4%
Platnost poštovní adresy / telefonních čísel / záznamů z registrace domény
4%
Zahrnutí feedů z domény v Google Blog Search
2%
Použití Google AdWords pro reklamy směřující na doménu
2%
Použití bezpečnostního certifikátu na doméně (pro HTTPS protokol)
2%
Použití Hosted Web Apps od Google (nikoli App Engine) na doméně
1%
Rank Compete.com domény (nezávislý na aktuální návštěvnosti)
1%
Použití nástroje Google Search na doméně
0%

SEO faktory / Faktory zaměřené na sociální média

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 29%

Google
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na Facebook
42%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na Twitter
41%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na LinkedIn
31%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na Delicious
25%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na StumbleUpon
22%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na MySpace
14%

SEO faktory / Faktory uživatelských dat

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 22%

Google
Historický poměr prokliků z výsledků vyhledávání na konkrétní URL/stránku
41%
Historický poměr prokliků z výsledků vyhledávání na stránky domény
32%
Průměrný čas pobytu na stránce
29%
Dotazy vyhledávání názvu domény nebo přidružené značky
21%
Data ze SearchWiki Voting, Ratings, Comments od Google
18%
Využití upřesnění dotazu po kliknutí na výsledky hledání
11%
Reference/odkazy z emailů na Gmailu
4%

SEO faktory / Negativní faktory

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 26%

Google
Časté výpadky serveru/nepřístupnost stránky
59%
Cloaking IP adresou
56%
Cloaking se záludnými nebo manipulativními úmysly
53%
Získávání odkazů od známých zprostředkovatelů/prodejců odkazů
49%
Cloaking user agentem
47%
Skrývání textu pomocí stejné/podobné barvy textu/pozadí
42%
Cloaking za účelem pozitivního uživatelského zážitku
42%
Nadměrná hustota klíčových slov v textu
41%
Cloaking detekcí cookies
38%
Odkazy z jedné stránky na jiné spamové stránky/weby
37%
Skrývání textu pomocí CSS display:none; stylu
37%
Cloaking JavaScriptem/detekcí Rich Media Support
31%
Použití "jedovatých" klíčových slov v anchor textu externích odkazů (např. studentské kreditní karty, kupte viagru, porno výrazy, atd.)
30%
Skrývání textu pomocí CSS - zobrazení mimo viditelnou oblast stránky
29%
Nadměrné množství dynamických parametrů v URL
27%
Odkazy na stránku ze spamových stránek
26%
Odkazy na doménu ze spamových stránek
26%
Získávání odkazů z placených zdrojů nízké kvality
25%
Získávání odkazů z manipulativních, podvodných kampaní (trvalé přesměrování microsites, atp.)
23%
Nadměrná optimalizace anchor textů interních odkazů
23%
Odkazy z celé domény na jiné stránky/weby
22%
Nadměrné použití klíčových slov v interních odkazech umístěných v patičce
22%
Přílš mnoho odkazů ze stránek hostovaných na stejných C-class IP adresách
20%
Nadměrné opakování stejného anchor textu ve vysokém procentu/množství externích odkazů na stránku
19%
Nadměrné vyplňování tagu <title> klíčovými slovy
19%
Nadměrné používání nofollow na interní odkazy ke "skalpování" PageRanku
18%
Nadměrné vyplňování URL klíčovými slovy
18%
Získávání odkazů z manipulativních widget kampaní
16%
Získávání odkazů z manipulativních virálních kampaní
15%
Získávání odkazů nákupem starých domén a přesměrováváním
11%
Získávání odkazů nákupem starých domén a přidáním odkazů
10%
Příliš dlouhá URL
9%
Příliš mnoho odkazů ze stránek ve vlastnictví stejného registrátora
8%
Příliš dlouhý tag <title>
8%
Budování odkazů ve fórech (podpisy, uvádění odkazů, atd.)
6%
Nadměrné vyplňování tagu <description> klíčovými slovy
6%
Nadměrné vyplňování tagu <keywords> klíčovými slovy
2%

SEO faktory / Faktory negativně ovlivňující hodnotu externích odkazů

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 50%

Google
Doména vyloučena z Google/Seznam indexu kvůli spamu
70%
Hodnocení domény na Google/Seznamu penalizováno kvůli spamu
62%
Doména obsahuje odkazy na větší množství "spamových" domén
45%
Odkaz je označen spíše jako placený než přirozeně vytvořený
45%
Doména nezískala autoritativní odkazy
27%

SEO faktory / Zeměpisně cílené faktory

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 20%

Google
Jazyk obsahu webu
51%
Kód země v koncovce domény (např. .cz, .co.uk, .de, .fr, .sk, atd.)
34%
Manuální zhodnocení/zaměření inženýry z Google/Seznamu a/nebo posuzovateli kvality
33%
Zeměpisné umístění hostitelské IP adresy domény
21%
Odkazy z jiných domén cílených na zemi/region
21%
Nastavená preference zeměpisného cílení v Google Webmaster Tools
19%
Adresa spojená s registrací domény
12%
Registrace stránky v Google Places v zemi/regionu
12%
Adresa v textovém obsahu stránky
9%
Zeměpisné umístění návštěvníků stránky (země/region odkud přichází mnoho/většina návštěvníků)
8%
Geo-tagging stránek v meta datech (např. využití "Dublin Core Meta Data Initiative")
4%

Taktiky budování odkazů / Efektivita taktik budování odkazů pro SEO

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 29%

Google
Linkbaiting + tvorba virálního obsahu
56%
Blogování a zapojení do blogovací komunity
51%
Obsah generovaný uživateli (který potom získává odkazy na profily, obsah, atp.)
51%
Přímé nákupy odkazů od jednotlivých webů/webmasterů
50%
Nákup odkazů od zprostředkovatelů
49%
Sociální sítě (Facebook, MySpace, Linkedln)
48%
Klasická strategie tvorby hodnotného obsahu bez propagačního marketingu
46%
Nákup starých domén a umisťování odkazů na nich
42%
Odkazy z vysoce důvěryhodných a autoritativních zdrojů (DMOZ, Yahoo!, Lii, atd.)
40%
Využití Twitteru pro link building
37%
Tvorba widgetů a začlenitelného obsahu
36%
Nákup starých domén a jejich přesměrování
31%
Public relations (více než jen pouhé tiskové zprávy)
29%
Kontaktování stránek/webmasterů s žádostmi o přímé (neplacené) odkazy
28%
Konference, události a osobní interakce
26%
Kvízy a ceny za dobré výsledky
25%
Offline reklama, média a posilování značky
24%
Reciproční odkazy (vyměňování odkazů s jinými stránkami)
23%
Komentáře na blozích nepoužívajícíh nofollow
22%
Sociální záložkovací služby (StumbleUpon, Delicious atd.)
21%
Lokální link building (přes geografické seznamy, organizace, portály)
20%
Specializované komunity sociálních sítí/médií
20%
Link building na fórech (podpisy, uvádění odkazů, atd.)
19%
Long tail odkazy ze seznamů/katalogů (specializované seznamy, malé generické seznamy, atp.)
17%
Sociální hlasovací portály (Digg, Reddit, Mixx, Linkuj, atd.)
16%
Přispívání na charitu, neziskové organizace a jiné události k získání odkazů
16%
Spouštění a následné trvalé přesměrování microsites
16%
Odkazy generických seznamů (BOTW, JoeAnt, Business.com, atd.)
14%
Tiskové zprávy
13%
Webová reklama (bannery, PPC, atp.)
11%
Automatizovaný blog, kniha návštěv, automatizovaný komentářový spam
7%

Taktiky budování odkazů / Faktory ovlivňující hodnotu externího odkazu

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 58%

Google
Umístění odkazu v obsahu stránky (spíše než v sidebaru, patičce, atp.)
74%
Klíčová slova v anchor textu odkazu (v porovnání s dotazovaným výrazem)
67%
Umístění odkazu na stránce vzhledem k ostatním odkazům (obklopený mnoha jinými odkazy nebo samostatný odkaz v obsahu)
64%
Důvěryhodnost odkazující domény (založená na opakovaných odkazových kalkulacích z důvěryhodných zdrojů, tedy tzv. TrustRank)
63%
Obsahová relevantnost odkazující stránky k cíli odkazu
63%
Celková autorita/důležitost odkazující domény (založená na opakovaných kalkulacích odkazů z celého webu)
57%
Obsahová relevantnost odkazující domény k cíli odkazu
52%
Kvalita ostatních externích odkazů na stránce
41%
Množství PageRanku/S-ranku předaného odkazem (PageRank/S-rank přidělený stránce / množství odkazů na stránce)
41%