SEO faktory podle důležitosti

Na této stránce naleznete kompletní seznam všech SEO faktorů, seřazených podle váhy, kterou jim přiřadili naši porotci. Jednotlivé faktory jsou řazeny do tématických bloků a dále rozděleny podle vyhledávače. K přechodu mezi jednotlivými tématickými bloky použijte rozcestník.
Novinka: připravili jsme přehled SEO faktorů ke stažení (xls)

SEO faktory / On-page faktory obsahující klíčová slova

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 32% pro Seznam a 30% pro Google

Seznam Google Výsledek
Klíčové slovo použito kdekoliv v tagu <title>
79%
75%
77%
Klíčové slovo použito jako první slovo v tagu <title>
71%
67%
69%
Klíčové slovo použito kdekoli v tagu nadpisu <h1>
53%
49%
51%
Klíčové slovo použito v názvu domény (např. www.klicoveslovo.cz)
50%
45%
48%
Klíčové slovo použito jako první slovo/a v tagu nadpisu <h1>
51%
42%
47%
Klíčové slovo použito v anchor textu interního odkazu na stránce
46%
45%
45%
Klíčové slovo použito v anchor textu externího odkazu na stránce
43%
46%
44%
Klíčové slovo použito kdekoli v tagu dalších nadpisů <h2> - <h6>
44%
35%
39%
Použití klíčových slov / množství opakování klíčových slov v HTML stránky
39%
38%
38%
Klíčové slovo použito v prvních 50 - 100 slovech v HTML kódu stránky
34%
29%
32%
Použití klíčových slov v alternativním textu obrázků
28%
34%
31%
Klíčové slovo použito v URL stránky (např. www.seofaktory.cz/slozka/klicoveslovo.html)
33%
26%
30%
Použití klíčových slov v názvech obrázků použitých na stránce (např. klicoveslovo.jpg)
26%
29%
28%
Klíčové slovo použito v názvu subdomény (např. klicoveslovo.seofaktory.cz)
29%
25%
27%
Klíčové slovo použito v názvu složky v URL stránky (např. www.seofaktory.cz/klicoveslovo/stranka.html)
24%
27%
25%
Pravidlo hustoty klíčových slov (počet použití klíčových slov/celkový počet termínů na stránce)
27%
22%
24%
Klíčové slovo použito v tagu <b> nebo <strong>
18%
20%
19%
Klíčové slovo použito v tagu <description>
15%
19%
17%
Použití klíčových slov v položkách seznamu <li> na stránce
11%
13%
12%
Použití klíčových slov v tagu <i> nebo <em>
9%
13%
11%
Použití klíčových slov ve výsledcích dotazu na stránku (např. seofaktory.cz/stranka.html?klicoveslovo)
11%
10%
11%
Klíčové slovo použito v koncovce souboru stránky (např. www.seofaktory.cz/stranka.klicoveslovo)
11%
5%
8%
Klíčové slovo použito v tagu <comment>
6%
6%
6%
Klíčové slovo použito v tagu <keywords>
4%
3%
3%

SEO faktory / On-page faktory neobsahující klíčová slova

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 18% pro Seznam a 23% pro Google

Seznam Google Výsledek
Existence rozsáhlého, unikátního obsahu stránky
65%
74%
69%
Změny obsahu stránky v čase (jak často je obsah stránky aktualizován)
36%
53%
44%
Stáří (doba) od vytvoření stránky
21%
42%
31%
Použití externích odkazů na stránce
23%
29%
26%
Použití odkazů na stránce, které vedou na další URL stejné domény
15%
17%
16%
Parametry dotazu v URL vs. statické URL
16%
14%
15%
Poměr kódu k textu v HMTL
12%
10%
11%
Existence tagu <description>
7%
11%
9%
Validace HTML podle W3C standardů
7%
9%
8%
Použití Google AdSense na stránce
1%
7%
4%
Použití Flash prvků (nebo jiného plug-in obsahu)
5%
4%
4%
Použití reklamy na stránce
2%
4%
3%

SEO faktory / Faktory založené na "Link popularity" stránky

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 44% pro Seznam a 51% pro Google

Seznam Google Výsledek
Anchor text z externích odkazů zaměřený na klíčová slova
73%
77%
75%
Diverzifikace zdrojů odkazů (odkazy z mnoha unikátních domén)
62%
71%
66%
Anchor text z interních odkazů zaměřený na klíčová slova
61%
57%
59%
Celková link popularity založená na algoritmu typu PageRank
59%
58%
58%
Link popularity externích odkazů (množství/kvalita externích odkazů)
51%
62%
57%
Specifičnost obsahu / zaměření zdrojů externích odkazů (zda externí odkazy na stránku vedou z obsahově souvisejících stránek)
35%
57%
46%
TrustRank stránky (zda na jednotlivé stránky vedou odkazy z důvěryhodných zdrojů)
30%
55%
42%
Link popularity interních odkazů (počítají se pouze odkazy z ostatních stránek vedoucí na hlavní stranu webu)
38%
35%
36%
Množství a kvalita nofollow odkazů vedoucích na stránku
43%
30%
36%
Umístění stránky v informační struktuře webu (v jakém vztahu je stránka vzhledem k hierarchii webu)
31%
37%
34%
Procento nofollow vs. follow odkazů vedoucích na stránku
6%
20%
13%

SEO faktory / Faktory celého webu související s odkazy

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 30% pro Seznam a 45% pro Google

Seznam Google Výsledek
Dočasný nárůst / ztráta odkazů na doménu (množství a kvalita odkazů získaných časem a jejich rozmístění v čase)
48%
67%
57%
Odkazová rozmanitost domény (založená na počtu / rozmanitosti odkazů vedoucích z unikátních domén na jednotlivé stránky domény)
43%
62%
53%
Důvěryhodnost domény založená na odkazové vzdálenosti od důvěryhodných domén (např. TrustRank, Domain mozTrust, atd.)
31%
58%
45%
Komplexní link popularity domény založený na odkazovém algoritmu (např. PageRank, Domain mozRank, S-rank, atd.)
47%
41%
44%
Odkazy z Hubs & Authorities v daném tematickém odvětví (podle "Hilltop" algoritmu)
26%
39%
33%
Odkazy z domén s TLD koncovkami s omezeným přístupem (např. .edu, .gov, .mil, .ac.uk, atd.)
9%
33%
21%
Procento nofollow vs. follow odkazů vedoucích na doménu
6%
17%
11%

SEO faktory / Faktory celého webu nesouvisející s odkazy

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 6% pro Seznam a 13% pro Google

Seznam Google Výsledek
Stránková struktura na doméně (zda je uplatněna logická a užitečná hierarchie)
38%
38%
38%
Použití externích odkazů na seriózní, důvěryhodné stránky/weby
28%
28%
28%
Použití XML sitemapy
25%
27%
26%
Citace/zápis domény ve Wikipedii (kromě vlastní hodnoty odkazu)
22%
25%
24%
Délka registrace domény
9%
32%
20%
Uptime u serveru/hostingu
16%
23%
20%
Informace o hostingu (jaké další domény jsou hostovány na serveru/C-class IP adresách)
9%
29%
19%
"Zmínky" o doméně (citace v textu obsahující název/adresu domény, i bez přímého odkazu)
5%
18%
11%
Citace/zápis domény v DMOZ.org (kromě vlastní hodnoty odkazu)
1%
21%
11%
Použití feedů na doméně
10%
11%
10%
Historie registrací domény (jak dlouho byla registrována jednou stranou, kolikrát byla obnovena, atd.)
0%
19%
10%
Zahrnutí feedů z domény v Google News
7%
10%
8%
Registrace domény do Google Maps
0%
14%
7%
Citace / reference domény v Google Knol Articles (nad vlastní hodnotu odkazu)
0%
13%
6%
Citace/zápis domény v Yahoo! Directory (kromě vlastní hodnoty odkazu)
0%
12%
6%
Citace / reference domény v Librarian’s Internet Index - Lii.org (kromě vlastní hodnoty odkazu)
0%
10%
5%
Alexa Rank domény (nezávislý na aktuální návštěvnosti)
2%
5%
4%
Použití Google AdSense na doméně
0%
7%
4%
Platnost poštovní adresy / telefonních čísel / záznamů z registrace domény
2%
4%
3%
Vlastnictví domény (kdo doménu registroval a jeho historie)
1%
5%
3%
Registrace domény v Google Webmaster Tools
0%
5%
3%
Změna vlastnictví v registraci domény (zda doména podle registračních záznamů změnila majitele)
1%
4%
2%
Použití Google AdWords pro reklamy směřující na doménu
1%
2%
1%
Použití bezpečnostního certifikátu na doméně (pro HTTPS protokol)
0%
2%
1%
Zahrnutí feedů z domény v Google Blog Search
0%
2%
1%
Rank Compete.com domény (nezávislý na aktuální návštěvnosti)
1%
1%
1%
Použití Hosted Web Apps od Google (nikoli App Engine) na doméně
0%
1%
1%
Použití nástroje Google Search na doméně
0%
0%
0%

SEO faktory / Faktory zaměřené na sociální média

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 6% pro Seznam a 29% pro Google

Seznam Google Výsledek
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na Facebook
5%
42%
24%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na Twitter
5%
41%
23%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na LinkedIn
9%
31%
20%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na Delicious
10%
25%
18%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na StumbleUpon
3%
22%
12%
Odkazy a informace o doméně nebo stránce na MySpace
3%
14%
9%

SEO faktory / Faktory uživatelských dat

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 9% pro Seznam a 22% pro Google

Seznam Google Výsledek
Historický poměr prokliků z výsledků vyhledávání na konkrétní URL/stránku
22%
41%
31%
Historický poměr prokliků z výsledků vyhledávání na stránky domény
18%
32%
25%
Průměrný čas pobytu na stránce
10%
29%
20%
Dotazy vyhledávání názvu domény nebo přidružené značky
10%
21%
16%
Data ze SearchWiki Voting, Ratings, Comments od Google
0%
18%
9%
Využití upřesnění dotazu po kliknutí na výsledky hledání
4%
11%
7%
Reference/odkazy z emailů na Gmailu
0%
4%
2%

SEO faktory / Negativní faktory

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 19% pro Seznam a 26% pro Google

Seznam Google Výsledek
Časté výpadky serveru/nepřístupnost stránky
45%
59%
52%
Cloaking se záludnými nebo manipulativními úmysly
42%
53%
48%
Získávání odkazů od známých zprostředkovatelů/prodejců odkazů
40%
49%
45%
Cloaking user agentem
41%
47%
44%
Skrývání textu pomocí stejné/podobné barvy textu/pozadí
45%
42%
43%
Cloaking IP adresou
31%
56%
43%
Cloaking za účelem pozitivního uživatelského zážitku
37%
42%
39%
Nadměrná hustota klíčových slov v textu
34%
41%
37%
Skrývání textu pomocí CSS display:none; stylu
36%
37%
36%
Odkazy z jedné stránky na jiné spamové stránky/weby
34%
37%
35%
Cloaking detekcí cookies
25%
38%
31%
Skrývání textu pomocí CSS - zobrazení mimo viditelnou oblast stránky
26%
29%
27%
Nadměrné množství dynamických parametrů v URL
26%
27%
26%
Cloaking JavaScriptem/detekcí Rich Media Support
18%
31%
24%
Použití "jedovatých" klíčových slov v anchor textu externích odkazů (např. studentské kreditní karty, kupte viagru, porno výrazy, atd.)
14%
30%
22%
Nadměrná optimalizace anchor textů interních odkazů
20%
23%
21%
Odkazy z celé domény na jiné stránky/weby
19%
22%
21%
Získávání odkazů z manipulativních, podvodných kampaní (trvalé přesměrování microsites, atp.)
18%
23%
20%
Získávání odkazů z placených zdrojů nízké kvality
14%
25%
20%
Nadměrné použití klíčových slov v interních odkazech umístěných v patičce
13%
22%
18%
Nadměrné vyplňování tagu <title> klíčovými slovy
16%
19%
17%
Odkazy na doménu ze spamových stránek
7%
26%
17%
Odkazy na stránku ze spamových stránek
6%
26%
16%
Nadměrné opakování stejného anchor textu ve vysokém procentu/množství externích odkazů na stránku
10%
19%
15%
Nadměrné vyplňování URL klíčovými slovy
10%
18%
14%
Přílš mnoho odkazů ze stránek hostovaných na stejných C-class IP adresách
7%
20%
14%
Získávání odkazů z manipulativních widget kampaní
11%
16%
13%
Získávání odkazů z manipulativních virálních kampaní
10%
15%
12%
Nadměrné používání nofollow na interní odkazy ke "skalpování" PageRanku
0%
18%
9%
Získávání odkazů nákupem starých domén a přidáním odkazů
7%
10%
9%
Příliš dlouhá URL
8%
9%
9%
Získávání odkazů nákupem starých domén a přesměrováváním
5%
11%
8%
Budování odkazů ve fórech (podpisy, uvádění odkazů, atd.)
10%
6%
8%
Příliš dlouhý tag <title>
4%
8%
6%
Nadměrné vyplňování tagu <description> klíčovými slovy
5%
6%
5%
Příliš mnoho odkazů ze stránek ve vlastnictví stejného registrátora
2%
8%
5%
Nadměrné vyplňování tagu <keywords> klíčovými slovy
1%
2%
1%

SEO faktory / Faktory negativně ovlivňující hodnotu externích odkazů

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 46% pro Seznam a 50% pro Google

Seznam Google Výsledek
Doména vyloučena z Google/Seznam indexu kvůli spamu
73%
70%
71%
Hodnocení domény na Google/Seznamu penalizováno kvůli spamu
71%
62%
66%
Odkaz je označen spíše jako placený než přirozeně vytvořený
35%
45%
40%
Doména obsahuje odkazy na větší množství "spamových" domén
29%
45%
37%
Doména nezískala autoritativní odkazy
21%
27%
24%

SEO faktory / Zeměpisně cílené faktory

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 15% pro Seznam a 20% pro Google

Seznam Google Výsledek
Jazyk obsahu webu
54%
51%
53%
Kód země v koncovce domény (např. .cz, .co.uk, .de, .fr, .sk, atd.)
34%
34%
34%
Manuální zhodnocení/zaměření inženýry z Google/Seznamu a/nebo posuzovateli kvality
24%
33%
29%
Odkazy z jiných domén cílených na zemi/region
28%
21%
24%
Zeměpisné umístění hostitelské IP adresy domény
4%
21%
13%
Adresa spojená s registrací domény
12%
12%
12%
Nastavená preference zeměpisného cílení v Google Webmaster Tools
1%
19%
10%
Adresa v textovém obsahu stránky
6%
9%
7%
Registrace stránky v Google Places v zemi/regionu
1%
12%
7%
Zeměpisné umístění návštěvníků stránky (země/region odkud přichází mnoho/většina návštěvníků)
1%
8%
4%
Geo-tagging stránek v meta datech (např. využití "Dublin Core Meta Data Initiative")
2%
4%
3%

Taktiky budování odkazů / Efektivita taktik budování odkazů pro SEO

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 23% pro Seznam a 29% pro Google

Seznam Google Výsledek
Nákup odkazů od zprostředkovatelů
58%
49%
53%
Přímé nákupy odkazů od jednotlivých webů/webmasterů
53%
50%
51%
Linkbaiting + tvorba virálního obsahu
44%
56%
50%
Obsah generovaný uživateli (který potom získává odkazy na profily, obsah, atp.)
46%
51%
48%
Nákup starých domén a umisťování odkazů na nich
49%
42%
45%
Blogování a zapojení do blogovací komunity
40%
51%
45%
Klasická strategie tvorby hodnotného obsahu bez propagačního marketingu
30%
46%
38%
Nákup starých domén a jejich přesměrování
38%
31%
34%
Reciproční odkazy (vyměňování odkazů s jinými stránkami)
41%
23%
32%
Tvorba widgetů a začlenitelného obsahu
25%
36%
31%
Kontaktování stránek/webmasterů s žádostmi o přímé (neplacené) odkazy
31%
28%
30%
Public relations (více než jen pouhé tiskové zprávy)
28%
29%
28%
Odkazy z vysoce důvěryhodných a autoritativních zdrojů (DMOZ, Yahoo!, Lii, atd.)
14%
40%
27%
Sociální sítě (Facebook, MySpace, Linkedln)
6%
48%
27%
Kvízy a ceny za dobré výsledky
25%
25%
25%
Konference, události a osobní interakce
17%
26%
22%
Link building na fórech (podpisy, uvádění odkazů, atd.)
22%
19%
21%
Spouštění a následné trvalé přesměrování microsites
22%
16%
19%
Využití Twitteru pro link building
1%
37%
19%
Long tail odkazy ze seznamů/katalogů (specializované seznamy, malé generické seznamy, atp.)
19%
17%
18%
Offline reklama, média a posilování značky
12%
24%
18%
Lokální link building (přes geografické seznamy, organizace, portály)
16%
20%
18%
Tiskové zprávy
21%
13%
17%
Komentáře na blozích nepoužívajícíh nofollow
9%
22%
15%
Specializované komunity sociálních sítí/médií
9%
20%
15%
Přispívání na charitu, neziskové organizace a jiné události k získání odkazů
12%
16%
14%
Sociální hlasovací portály (Digg, Reddit, Mixx, Linkuj, atd.)
7%
16%
11%
Sociální záložkovací služby (StumbleUpon, Delicious atd.)
0%
21%
10%
Automatizovaný blog, kniha návštěv, automatizovaný komentářový spam
11%
7%
9%
Odkazy generických seznamů (BOTW, JoeAnt, Business.com, atd.)
1%
14%
8%
Webová reklama (bannery, PPC, atp.)
3%
11%
7%

Taktiky budování odkazů / Faktory ovlivňující hodnotu externího odkazu

Průměrná váha všech faktorů v této kategorii je 45% pro Seznam a 58% pro Google

Seznam Google Výsledek
Klíčová slova v anchor textu odkazu (v porovnání s dotazovaným výrazem)
68%
67%
68%
Umístění odkazu v obsahu stránky (spíše než v sidebaru, patičce, atp.)
54%
74%
64%
Důvěryhodnost odkazující domény (založená na opakovaných odkazových kalkulacích z důvěryhodných zdrojů, tedy tzv. TrustRank)
47%
63%
55%
Celková autorita/důležitost odkazující domény (založená na opakovaných kalkulacích odkazů z celého webu)
50%
57%
54%
Obsahová relevantnost odkazující stránky k cíli odkazu
43%
63%
53%
Umístění odkazu na stránce vzhledem k ostatním odkazům (obklopený mnoha jinými odkazy nebo samostatný odkaz v obsahu)
41%
64%
52%
Obsahová relevantnost odkazující domény k cíli odkazu
32%
52%
42%
Množství PageRanku/S-ranku předaného odkazem (PageRank/S-rank přidělený stránce / množství odkazů na stránce)
41%
41%
41%
Kvalita ostatních externích odkazů na stránce
31%
41%
36%